Férové dětství

Itálie chce regulovat internetové recenze

Itálie chce regulovat internetové recenze

Italská vláda premiérky Giorgii Meloni chce regulovat internetová hodnocení hotelů, restaurací a dalších podniků. Informovala o tom agentura APA s odvoláním na ministryni cestovního ruchu Danielu Santanchè. Té vadí především anonymní recenze.

 

"Hodnocení mohou pro podniky, hotely a restaurace znamenat rozdíl mezi životem a smrtí. Můžete zanechat negativní recenzi, aniž byste v dané restauraci kdy jedli," uvedla podle italských médií Santanchè. "Jako vláda musíme převzít odpovědnost a zjistit, jak můžeme zasáhnout. Internetové recenze se mohou stát nekalým marketingovým nástrojem. Chceme vědět, kdo recenze píše," uvedla.

 

Internetová recenze, foto Canva

 

Pro podniky mají podle ní recenze zásadní význam. "Na 85 procent rezervací se provádí digitálně a to vše závisí na recenzích. Ty mohou restauraci nebo hotel zničit, často k tomu stačí pouhá čtyři slova," uvedla ministryně s tím, že tento mocný nástroj je třeba regulovat.

 

"Pokud novinář šíří nepravdivé informace, hrozí mu následky, zatímco na sociálních sítích si můžete psát, co chcete," dodala Santanchè.

 

Italská premiérka Giorgia Meloni, foto https://www.quirinale.it/

 

Podle amerického sdružení na ochranu spotřebitelů PIRG je 30 až 40 procent internetových recenzí falešných, před výběrem služby si přitom hodnocení čte na 90 procent uživatelů. Fenomén dal proto vzniknout celému trhu s falešnými recenzemi, uvedl deník Corriere della Sera.

 

Internetová recenze, foto Canva

Redakce GastroJobs.cz, zdroj: ČTK, fotografie: Canva, Quirinale.it

Používáním webu společnosti Solution Factory, s.r.o. souhlasíte s tím, že k poskytování služeb a analýze návštěvnosti se používají soubory cookie.