Férové dětství

Hilton je zpátky v zisku

Hilton je zpátky v zisku

Hotelová společnost Hilton vykázala v prvním čtvrtletí čistý zisk 212 milionů USD (pět miliard Kč) ve srovnání se ztrátou 108 milionů USD ve stejném období loni. Výsledky překonaly očekávání analytiků díky oživení poptávky po cestování. Uvedla to společnost v dnešním prohlášení.

 

Hilton, ilustrační fotografie

 

Očištěný zisk na akcii činil 71 centů. Analytici dotazovaní agenturou Refinitiv očekávali zisk 65 centů na akcii. Tržba za disponibilní pokoj, což je měřítko zdraví hotelového odvětví, se na srovnatelném základě zvýšila o 80,5 procenta. Celkové tržby stouply na 1,72 miliardy USD z 874 milionů USD loni.

 

Lidé navzdory rostoucí inflaci více utráceli za cestování, ubytování v hotelech a stravování v restauracích. Obsazenost hotelů v USA se zvýšila o 14,1 procentního bodu na 61,8 procenta.

 

Hilton, ilustrační fotografie

 

Odvětí cestovního ruchu těží z prudkého růstu zájmu o turistiku v USA, který překonal úroveň před pandemií nemoci covid-19. To zlepšilo výsledky leteckých společností a míru obsazenosti hotelů. Hilton již v březnu díky tomu obnovil zpětný odkup vlastních akcií a plánuje za druhé čtvrtletí dividendu 15 centů na akcii.

 

Za celý letošní rok firma očekává očištěný zisk na akcii v rozmezí 3,77 až 4,02 dolaru. Analytici však počítají se ziskem až 4,1 USD na akcii, napsala agentura Reuters.

 

Hilton, ilustrační fotografie

 

Pod skupinu Hilton spadá celkem 18 značek. Kromě hotelů stejného názvu provozuje skupina i hotely pod značkami Waldorf Astoria Hotels & Resorts, Conrad Hotels & Resorts, DoubleTree, Embassy Suites Hotels, Hampton Inn & Suites či Homewood Suites by Hilton.

Redakce GastroJobs.cz

Zdroj: ČTK

Fotografie: Ilustrační pod licencí C00

Používáním webu společnosti Solution Factory, s.r.o. souhlasíte s tím, že k poskytování služeb a analýze návštěvnosti se používají soubory cookie.