Objednáme.eu

Filip Vracovský: Jak přilákat zákazníka

Filip Vracovský: Jak přilákat zákazníka

Zdá se vám v dnešní době složité najít na gastronomickém scéně ten segment podnikání, který odolá turbulentní době? Poradí si s růstem cen surovin, energií i se změnou preferencí zákazníků? Tak aby váš podnik fungoval? A nejen to, aby měl stále nabito? Přemýšlíte o strategiích, máte v hlavu v pejru? Obracíte se na drahé konzultační firmy, které za drahej peníz vysolí laciné rady neodvratně směřující k bankrotu?

 

Vážení, samá voda! Řešení je zcela jednoduché, a máte štěstí, že jdu právě kolem!

 

Není třeba nic složitého vymýšlet, váš personál už nebude zevlovat v prázdném lokálu. Nebo zabíjet čas tím, že po stopadesáté přepulíruje sklo, zkontroluje záchody a bude kolektivně nahánět smítko, které přilétlo oknem…

 

Filip Vracovský: Jak přilákat zákazníka

 

Stačí si totiž najmout ten SPRÁVNÝ personál. A tady pozor! Zapomeňte na poučky o tom, jak vypadá a jak se chová správný kuchař, číšník, servírka či kuchařka. Nedej Bůh manažer/ka. To, že umí převyprávět na kterém svahu rostla bobule vína, které právě ochutnáváte, a jestli toho roku v poledne koncem léta na ten svah pálilo sluníčko. Případně se pokouší zákazníka dojmout popisem chuti fair trade pěstované a obchodované kávy.

 

To všechno je sice pěkné. Ale naprosto zbytečné, pokud to nemá komu sdělit. Stejně tak kuchař s omáčkou sametovou a knedlíčkem nadýchaným, že se s ním chcete přikrýt a nechat si něco zdát, je k ničemu, pokud nikdo nepřijde ochutnat.

 

Filip Vracovský: Jak přilákat zákazníka

 

Přitom stačí tak málo, jak píšu výše. Personál nemusí mít znalosti. Stačí aby holdoval dostatečnému počtu neřestí!

 

Protože nejvíc zákazníků vždycky získáte ve chvíli, kdy:

1) Personál se rozhodne, že si skočí na cigáro.

2) Dostane hlad.

3) Nutně si potřebuje zatelefonovat.

4) Jeho oblíbený sportovec zápolí v přímém televizním přenosu.

5) Zaspí.

6) Přijde do práce s těžkou kocovinou.

7) Dojdou mu drogy.

8) Nechce se mu.

9) Potřebuje nutně odejít chvilku před zavíračkou (tři čtyři hoďky, banalita).

10) Nutně potřebuje pařit svou oblíbenou "onlajnovku“.

 

Filip Vracovský: Jak přilákat zákazníka

 

Vůbec nemluvím o tom, že někteří zaměstnanci mají tu drzost v pracovní době (při pouhé „"estnáctce"!) jít na záchod, onemocnět nebo utrpět úraz. V třetím tisíciletí snad prkotina typu zlomené nohy nebo akutního zánětu slepého střeva nemůže být důvodem k opuštění pracoviště či nenastoupení na mimořádnou směnu!

 

Filip Vracovský: Jak přilákat zákazníka

 

Všechny tyto činnosti totiž významně přispívají ke kumulaci zákazníků ochotných u vás utrácet. Rozhodně víc než návštěva nezávislé auditorské firmy. Takže ano, dobrý personál je základ.

 

Vy máte štěstí hned dvakrát. Nejen, že jsem šel právě kolem. Ještě navíc jste na těch správných stránkách :)))

 

Díky a ahoj!

Filip

Filda ??

Filip Vracovský

Fotografie ilustrační pod licencí C00, Canva

Používáním webu společnosti Solution Factory, s.r.o. souhlasíte s tím, že k poskytování služeb a analýze návštěvnosti se používají soubory cookie.