Burger King čelí žalobě, že "nafukuje" fotky burgerů
Žalobci tvrdí, že reklamy vyvolávají dojem, že náplň burgeru "přetéká přes housku", takže to pak vypadá, že Whoppery jsou o 35 % větší a obsahují více než dvojnásobek skutečně podávaného masa. Podle firmy Burger King jsou tato tvrzení nepravdivá.
Americký soud včera odmítll návrh řetězce rychlého občerstvení na zamítnutí žaloby, v níž je Burger King obviňován z klamání zákazníků. Ti v hromadném podání uvádějí, že reklamní fotografie ukazují větší burgery, než jaké jsou ve skutečnosti v prodeji.
Mluvčí společnosti Burger King dříve uvedl: "Tvrzení žalobců jsou nepravdivá. Grilované hovězí burgery v naší reklamě jsou stejné, jaké se používají v milionech sendvičů Whopper, které podáváme hostům po celé zemi… Naše burgery nemusí vypadat přesně jako na obrázku."
Okresní soudce Roy Altman ale rozhodl, že na tom, jestli podoba pokrmů musí být naprosto stejná jako v reklamách, se má usnést porota.
V žalobě, kterou podal právník Anthony Russo z jižní Floridy, se uvádí, že společnost Burger King začala na obrázcích "nafukovat" velikost svých burgerů přibližně v září 2017. Předtím podle žaloby firma inzerovala své potravinářské výrobky "poctivěji". V dokumentu je dále citováno několik kritiků jídla na YouTube a uživatelů Twitteru, kteří si stěžovali na své objednávky. Cílem procesu má být peněžní odškodnění a soudní příkaz, který by společnosti Burger King nařídil ukončit udajně "klamavé praktiky".
Není to poprvé, co byl Burger King obviněn z "nafukování" potravin ve svých reklamách. V roce 2011 britský Úřad pro dohled nad reklamou vyhověl stížnostem, podle kterých burgery měly výšku a průměr "podstatně menší", než bylo inzerováno.
Redakce GastroJobs.cz
Zdroj: The New Daily, Forbes
Fotografie: Canva, AI, ilustrační fotografie pod licencí CC0