Prazdroj dražil róbu z piva pro Centrum Paraple
Tradiční charitativní aukce Pilsner Urquell pro Centrum Paraple letos vynesla téměř 520 tisíc korun, které pomůžou lidem s poškozením míchy v návratu do aktivního života. Symbolický šek včera zástupci pivovaru předali Zdeňku Svěrákovi a Davidu Lukešovi z Centra Paraple. Za 12 let trvání předvánoční dražby tak Pilsner Urquell pomohl vozíčkářům částkou téměř 22 milionů korun.
Největší zájem v letošní aukci byl o šaty, které oblékla Aňa Geislerová na zahájení filmového festivalu v Karlových Varech. Róba ušitá z látky vyrobené z piva Pilsner Urquell byla vydražena za 126 242 Kč. Koupila ji manažerka konkurenčního Pivovaru Krušovice Alice Divišová z Heinekenu, která po aukci uvedla: "Máme radost, že peníze z dražby doputují potřebným, a vnímáme to tak, že když jde o dobrou věc, i konkurence může táhnout za jeden provaz."
Návrhář Jakub Polanka vysekal z pivni pěny asi čtyři tisíce koleček, které pak přichytil na nosný materiál.
Další peníze na konto Centra Paraple věnovali dražitelé z aukce 9 obrazů s motivem plzeňského ležáku. Nejvíce zaujal obraz Křivky od Dejvida Jonese, který vynesl 74 001 Kč.
"Mám velkou radost, že i přes nelehkou situaci jsou lidé stále ochotní pomáhat potřebným. Vnímáme to jako velký dar, který pomůže lidem na vozíku vypořádat se s nesnadným handicapam. Za to bych rád všem z celého srdce poděkoval," říká zakladatel Centra Paraple Zdeněk Svěrák.
Získané prostředky použije Centrum Paraple, které pomáhá lidem s poškozením míchy s návratem do aktivního života, na zajištění pobytové služby sociální rehabilitace a nově i na rozšíření aktivit Centra Paraple o terénní formu služby. "Chtěl bych za celé Paraple poděkovat, že se díky aukci Pilsner Urquell můžeme dál rozvíjet a zkvalitňovat naše služby, a tím klientům zlepšovat život. I díky této podpoře vidíme, že veřejnost naši práci vnímá jako smysluplnou, čehož si velmi vážíme," dodává David Lukeš, ředitel Centra Paraple.
Pilsner Urquell letos pořádal dražbu už po dvanácté. "Za celou dobu se podařilo přispět Centru Paraple téměř 22 miliony korun. Velice nás těší, že jsme tak mohli přispět na skutečně dobré účely a pomoci lidem, kteří se vyrovnávají s úrazem či nemocí a snaží se opět aktivně žít. Děkujeme všem dražitelům, kteří se rozhodli přispět na dobrou věc," říká Kristýna Tereková, senior brand manager značky Pilsner Urquell.
V minulých letech se v charitativní aukci ve prospěch Centra Paraple dražily například designové lahve od předních českých umělců nebo v loňském roce výroční hodinky u příležitosti 180 let Pilsner Urquell.
Redakce GastroJobs.cz, zdroj, fotografie: Plzeňský Prazdroj, a.s., Královský pivovar Krušovice a.s.