Nejčastější slova v názvech českých hotelů
ČTK: Názvy českých hotelů, penzionů a kempů nejčastěji obsahují slova sport, Praha a grand. Slovo sport má v názvu 175 ubytovacích zařízení, Prahu 57 a Grand pak 45. Na dalších místech figurují slova jako zámek, pohoda či Bohemia. Vyplývá to z dat Českého statistického úřadu.
Podobně jako statistici každý rok uvádějí nejpopulárnější jména u novorozenců, rozhodli se letos sestavit tento žebříček i u hotelů. Mezi další častá slova v názvech ubytovacích zařízení patří hrádek, pivo, zámeček, radost, slunce, rybník, Brno, vyhlídka, u zámku, panorama, ostrov, koruna, na vyhlídce, věž, slunce, slunečnice a skalka. Zastoupena jsou také jména Barborka, Barbora, Eliška či Jakub.
"Dát dobrý a funkční název jakémukoliv projektu není vůbec jednoduché a může to být ovlivněno řadou faktorů. Všechno je spojeno s klienty a tím, aby věci pochopili - jde o vytvoření nebo využití očekávání a také o relevantní kontext," uvedl ředitel Marketingového institutu Tomáš Poucha.
Hotel "Grand" byl v historii užívané jméno - zpravidla jako ten největší a nejlepší hotel ve městě. Těžko se tak podle něj tedy může jmenovat malý penzion nebo ubytovna; stejně tak pokud nebude hotel "Sport" poblíž sportovišť, bude to velmi matoucí.
"Zákazníci zkrátka musí rychle pochopit, co od takového zařízení mohou očekávat a hoteliéři potom nemusí budovat image a něco vysvětlovat a nemusí ani nic moc vymýšlet. Spíše než hotel 'Sport' nebo 'Grand' mi potom nedává smysl 'Barbora' nebo 'Atom' - tam bych sám moc nevěděl, nebo ani nechtěl přemýšlet, co mě čeká," dodal Poucha.
V ČR je 9448 ubytovacích zařízení, která nabízejí 205.000 pokojů a 525.000 lůžek. V ČR je také 54.0000 míst pro stany a karavany. Nejvíc je penzionů, kteří tvoří 38 procent celkových kapacit, tříhvězdičkové hotely mají podíl 15 procent, kempy osm procent a více než čtyřhvězdičkové hotely šest procent. Nejvíc ubytovacích zařízení je Jihočeském a Královéhradeckém kraji.
Zdroj: ČTK