Objednáme.eu

Tři čtvrtiny Čechů si dělají rezervace v restauracích

Tři čtvrtiny Čechů si dělají rezervace v restauracích

ČTK: Tři čtvrtiny Čechů si před návštěvou restaurace rezervují stůl, protože každý druhý má zkušenost s tím, že volné místo v restauraci nenašel a musel zvolit jiný podnik. Nejčastěji si ho objednávají telefonicky. Jen každý pátý využívá přes web restaurace rezervační formulář, který řada podniků nemá, anebo špatně funguje. Vyplývá to z průzkumu agentury STEM/MARK pro firmy Storyous, který ČTK poskytla její mediální zástupkyně Tereza Holá.

 

Zatímco na oběd si stůl zamlouvá čtvrtina respondentů, ve večerních hodinách ho požaduje polovina. Až 66 procent hostů osloví podnik telefonem, čtvrtina dotázaných volí osobní jednání. Méně časté jsou rezervace v hospodách, vinárnách a kavárnách.

 

Lidé sedící brzy jedící

 

"Podniky by měly rezervacím věnovat více pozornosti. Jejich systémy jsou často nepřehledné a nepohodlné - host musí například čekat na mail s potvrzením, že se stolem skutečně může počítat. Potvrzení se přitom často ani nedočká," uvedl Igor Třeslín, ředitel firmy Storyous, která dodává pokladní systémy pro gastronomické podniky.

 

Podle Antonia Péreze, ředitele španělské společnosti Cover Manager, která vstupuje na český trh s nabídkou rezervačních služeb pro restaurace, je důležité, aby podnik dokázal rychle reagovat, když host rezervaci zruší, anebo bez upozornění nepřijde. "Pokud nemá fungující rezervační systém, který stůl okamžitě uvolní, zbytečně pak přichází o tržby," uvedl.

 

Nějak se nám to nezdá

 

Počet restaurací v Česku se podle nové analýzy poradenské společnosti Bisnode za posledních devět let zdvojnásobil. Nyní tu 21.072 firem podniká ve stravování a pohostinství. Nejvíc jich bylo založeno v roce 2016, kdy byla spuštěna elektronická evidence tržeb (EET).

 

Loňský rok byl však rekordní v počtu zrušených restaurací, zaniklo jich 457. Pokud budou letos restaurační zařízení vznikat a zanikat stejným tempem jako od ledna do května, tak jich podle analytičky Bisnode Petry Štěpánové vznikne nejméně a zanikne nejvíce za posledních devět let.

 

Kuchař ovšem zvedne telefon málokdy

 

Šetření agentury STEM/MARK se uskutečnilo na zhruba tisícovce respondentů.

Redakce GastroJobs.cz

Zdroj: ČTK

Fotografie: ilustrační pod licencí C00

Používáním webu společnosti Solution Factory, s.r.o. souhlasíte s tím, že k poskytování služeb a analýze návštěvnosti se používají soubory cookie.