gastroholik.cz - je-li gastronomie tvou závislostí

EcoKrabičky.cz 

Špičková restaurace - která neexistovala!

Špičková restaurace - která neexistovala!

Jak málo se dá věřit internetovým hodnocením dokázal britský novinář, kterému se podařilo během 7 měsíců pomocí falešných recenzí protlačit svoji restauraci na 1. místo žebříčku cestovatelského portálu TripAdvisor mezi více než 18.000 podniky v Londýně. Největší gól byl v tom, že restaurace vůbec neexistovala!

 

Žurnalista Oobah Butler ze serveru Vice přiznává, že se kdysi živil psaním recenzí na objednávku. Uvědomil si přitom, jak povrchní a nedůvěryhodný je svět internetových hodnocení. Právě tehdy ho napadl projekt fiktivního pohostinského zařízení. Všechno, co potřeboval k registraci na TripAdvisoru, byla adresa a telefonní číslo. Tak vznikla restaurace “The Shed” (v překladu “Kůlna”). Stačila webová stránka, pár fotek z vlastního dvorku, smyšlené recenze dodali přátelé, obrázky “jídla” na web novinář vytvořil z toho, co doma našel (včetně vlastní nohy), a pověst restaurace se na internetu začala rychle šířit.

 

 

Podnik se prezentoval jako místo s povinnou rezervací, aby ho náhodou potenciální fanoušci, kritici a foodblogři nechtěli bez varování navštívit. Na fiktivním menu se nabízelo jídlo podle atmosféry, mohli jste si vybrat večeři romantickou, dobrodružnou nebo dokonce erotickou. Zájem veřejnosti rostl, množily se telefonáty s žádostí o rezervaci, začaly se ozývat celebrity a svoje služby dokonce nabídla PR agentura!

 

“Kůlna” to nakonec skutečně dotáhla na první místo a Oobah Butler se rozhodl celý experiment uzavřít tím, že rezervaci od několika hostů přijal. S pomocí kamarádů dvorek zútulnil, přivezl zahradní světla, zřídil ohniště a pro pocit autenticity objednal i dvě živé slepice jako dekoraci. Přátelé ukuchtili polévku a těstoviny a ujali se i role obsluhy. Celý večer proběhl v pořádku, hostům na něm nepřišlo nic divného a návštěvu “nejlepší londýnské restaurace” si (očividně pod vlivem pozitivních recenzí na internetu) pochvalovali. Co na to říct? Svět chce být klamán...

Používáním webu společnosti Solution Factory, s.r.o. souhlasíte s tím, že k poskytování služeb a analýze návštěvnosti se používají soubory cookie.