Férové dětství

Honza Halíř: Jak přežít virové šílenství

Honza Halíř: Jak přežít virové šílenství

Tak jo, dlouho jsem odolával a nechtěl jsem na téma koronaviru psát, ale přijde mi důležité shrnout, jak se na aktuální situaci připravit. Nejsem  z těch, co mají v kumbále tuny mouky, ale situace pro hoteliéry není úplně nejjednodušší.

 

Velká část turistů odkládá cestování, firmy zavádí zákaz konání firemních akcí a často i výjezdů, takže to bohužel v příštích týdnech nebude lepší. Osobně věřím a doufám, že se vše do 2-3 měsíců srovná a lidé začnou opět více cestovat. Ale je možné a bohužel i pravděpodobné, že se ekonomika o něco zpomalí i ve střednědobém horizontu. Tak není od věci se preventivně připravit.

 

Hotel, ilustrační fotografie

 

ZAMĚSTNANCI

Mluvte otevřeně se zaměstnanci o této situaci a zkuste provést následující úpravy, pokud je to alespoň trochu možné:

 

- snížení úvazků na nejbližší měsíce

- využití dovolených

- kombinování pracovních pozic na dočasnou dobu u personálu, který chcete udržet

- ukončení pracovních poměrů s těmi, které jste drželi jen ,,kvůli nouzi o personál‘‘.

- omezte neziskové provozy, případně zvažte i jejich dočasné uzavření.

 

Dobrý personál si držte zuby nehty a snažte se je vtáhnout do dění, ať ví, že si jich vážíte a musíte společně tuhle dobu přečkat.

 

FINANCE

Nečekejte, co bude a raději se připravte na možnou situaci už nyní. Jak jsem psal, věřím, že se vše záhy začně vracet do normálu, ale Vy ty nejbližší měsíce musíte zvládnout.

 

- splatnosti faktur – plaťte ve splatnosti, ale vždy až na poslední chvíli, zkuste si s dodavateli domluvit dočasné prodloužení splatnosti

- striktní vymáhání pohledávek – buďte nekompromisní při vymáhání plateb za faktury, zejména u cestovních kanceláří chtějte peníze včas. 

 

Je pravděpodobné, že některé subjekty situaci nevydrží, tak ať nemáte Černého Petra v ruce Vy. Udělejte si kalkulaci propadu a případně si včas zajistěte cashflow – bankovní úvěr atd, pokud je to nutné. S klesající bonitou dostanete od banky méně peněz a za horších podmínek.

 

Hotel, ilustrační fotografie

 

INVESTICE

Tady existují v podstatě dva pohledy:

 

1) Pokud už jste dlouho zvažovali, že budete malovat, rekonstruovat a jste na to finančně dostatečně připravení, tak do toho, máte ideální čas.

 

2) Zvažte odložení investic kvůli omezenému přísunu peněz. V příštích měsících je pravděpodobný částečný útlum ekonomiky a tak se vám budou lépe vyjednávat ceny a podmínky.

 

RESTAURACE

Pokud máte v hotelu restauraci, zvažte možnosti prodeje přes rozvozy. Ve větších městech fungují služby typu Dámejídlo, Wolt a další, takže nemusíte sami nic rozvážet. V menších městech bych zvážil nabídku těchto služeb pro firmy v okolí apod.

 

Restaurace, ilustrační fotografie

 

MARKETING – nepřilévejte do ohně

V komunikaci na svých webech a sociálních sítích netlačte v žádném případě vlnu toho negativního šílenství, ale naopak se snažte tlačit své silné stránky. Pokud jste například hotel na horách, zdůrazňujte to, že jste v přírodě, na čistém vzduchu apod. U vás je prostě dobře a klid.

 

STORNOPODMÍNKY

Zvažte dočasné zmírnění stornopodmínek na příští měsíce, spousta lidí se bude bát rezervovat a ty hotely, které budou nejvíce benevolentní v rámci storen, budou pro klienty atraktivnější.

 

A nebojte se, všechno se brzy uklidní a vrátíme se zpět do starých kolejí!

Díky

Honza Halíř

Honza Halíř

Původně vyšlo 12. března 2020 na webu janhalir.com, který se věnuje hotelovému poradenství. Převzato s laskavým svolením autora.

Hotelový marketing

Prodeje a pronájmy hotelů v Praze 

Blog o hotelovém marketingu

Fotografie: ilustrační pod licencí C00

Používáním webu společnosti Solution Factory, s.r.o. souhlasíte s tím, že k poskytování služeb a analýze návštěvnosti se používají soubory cookie.