Následky koronaviru: Influenceři živoří
Poslední dobou se často mluví o lidech, kteří neváhají nasadit vlastní zdraví, aby ochránili ostatní - o lékařích, zdravotních sestrách, záchranářích či laborantkách. Velkým tématem jsou také ekonomické oběti koronaviru, které díky různým opatřením přišly o živobytí.
Mezi nimi se ale často zapomíná na jednu důležitou a tvrdě postiženou kategorii - influencery, blogery, recenzenty a další postavy virtuálního světa. Přinášející zážitky z exotických končin, luxusních restaurací a hotelů, slavných památek a barevných festivalů na displeje nás ostatních - obyčejných lidí, kteří na to nemají čas, peníze nebo žaludek.
"Naposledy jsem byla na cestách v únoru, v březnu jsem měla jet do Finska, v dubnu do Etiopie a příští týden na Maledivy. Za normálních okolností trávím zhruba 6 měsíců z roku v zahraničí," vysvětluje Alex Outhwiteová, autorka textů o cestování.
Výdělek z reklam na jejím YouTube kanálu se propadl z obvyklých 1.100 liber (33.000 korun) na na méně než 100 liber (3.000 korun) měsíčně. O peníze přišla také za nakoupené letenky na mezitím zrušené spoje. "Všechno je teď vzhůru nohama. S aktuálními příjmy a úsporami nevydržím dlouho."
Karen Beddow je právnička, ale před 4 lety se rozhodla opustit lukrativní místo v kanceláři a od té doby se na plný úvazek věnuje rodinnému cestovatelskému blogu Mini Travellers.
V dubnu vydělala jen 350 liber (10.500 korun), o 95 % méně než obvykle. "Je to jen malá firma, ale v posledních 6 letech jsem jejím budováním strávila spoustu času. Lidé si možná neuvědomují, jak je to náročné a co všechno vlastně musíte dělat - fotit, stříhat videa, rozesílat faktury, starat se o web, odpovídat na e-maily…"
Israel Cassol, známější pod jménem Birkin Boy díky své kolekci designérských tašek v ceně převyšující 100 tisíc liber, dříve inkasoval stovky liber za to, že navštěvoval eventy a večírky a na svůj Instagram se nechával fotografovat s různými módními doplňky. Teď si musel vypůjčit od svého otce, aby vůbec vyšel s penězi.
"Všechno se zrušilo," vysvětluje. "Normálně sdílím fotky se svými taškami a luxusní módou, ale ty teď nikoho nezajímají. Lidi se přestali starat o módu, protože nikam nechodí."
Birkin Boy dodává: "Všechno tohle koronavirové dění mě poučilo, že musím s penězi hospodařit opatrněji. Budu muset utrácet méně za luxus, častěji nosit starší věci a kombinovat chic kousky s těmi levnějšími."
Držíme všem influencerům a influencerkám palce, aby krize co nejdříve pominula a aby nebyli nuceni nastoupit na podřadnou pozici s nudnou pracovní náplní v nějaké všední firmě, kam by museli denně dojíždět hromadnou dopravou. Žádnou finanční sbírku na pomoc influencerům v nouzi jsme zatím neobjevilii - pokud o nějaké víte, dejte nám prosím vědět. Děkujeme.
Redakce GastroJobs.cz
Zdroj: bbc.co.uk
Fotografie: Ilustrační pod licencí C00