Coca-Cola slaví 100 let od své první vánoční reklamy
Coca-Cola dnes zahajuje novou globální kampaň postavenou na reklamním spotu, který oživuje skutečný význam Vánoc s claimem "Darujme se!“ a povzbuzuje lidi, aby darovali zejména sami sebe. Letos Coca-Cola slaví i velký milník, a to 100 let od své první vánoční reklamy, v netradičním duchu se proto nese i televizní spot.
Ten režíroval oscarový režisér Taika Waititi a je nejdelší televizní reklamou na nápoj Coca-Cola v historii. V ČR se Coca-Cola rozhodla pojmout letošní svátky také s myšlenkou na pomoc ostatním a na 3 milionech svých etiket podporuje Červený kříž, který pomáhá zdravotníkům nejen v boji s koronavirovou pandemií.
Letošní vánoční kampaň vyzdvihuje myšlenku, že skutečné kouzlo Vánoc je v nás a největším darem, který můžeme svým blízkým dát, jsme my sami. Navazuje tak na 100leté dědictví ikonických vánočních kampaní Coca-Cola. Letos opět uvidíte vlídného Santu hrát rozhodující roli při zajišťování těch pravých láskyplných Vánoc a přání s nimi spojenými.
Nová globální reklamní kampaň nese název "The Letter“ neboli "Dopis“ a zahajuje ji srdečná zpráva "Nejlepší dárek letošních Vánoc jste vy sami“. Film režírovaný oscarovým filmařem Taikou Waititi (známým např. slavným snímkem JoJo Rabbit) a vytvořený studiem Wieden + Kennedy London rozvíjí kouzlo Vánoc v nadějeplném příběhu o otcově neutuchající lásce k jeho dceři a jeho cestě za splněním jejího vánočního přání. Reklama bude k dispozici v dlouhém formátu 2,5 minuty a kratších formátech 60 s a 30 s, které se objeví i na českých televizních stanicích. Celkem bude uvedena na 90 trzích po celém světě a ke shlédnutí je k dispozici i na Youtube.
Vánoční reklama navazuje na nedávnou kampaň "Spolu jako nikdy dřív/Open Like Never Before“ – první propagaci značky Coca-Cola od doby, kdy pandemie COVID-19 změnila svět. Tato kampaň byla manifestem nových možností objevených v důsledku nouzových opatření a globální výzvy znovu ocenit vše, co máme kolem sebe. "Rok 2020 byl pro mnohé z nás obtížným rokem a toto sváteční období bude mít pro všechny ještě větší význam. Coca-Cola slaví Vánoce prostřednictvím svých reklam už od 20. let 20. století, a vždy obsahuje poselství jednoty a důležitých hodnot. Odráží to skutečné kouzlo Vánoc – lásku, ocenění každodenní snahy našich blízkých, smysl pro komunitu a potřebu skutečné přítomnosti v důležitých okamžicích, jako jsou třeba Vánoce,“ uvádí Petra Šebová, ředitelka marketingu společnosti Coca-Cola ČR a SR.
Adventní kalendář Coca-Cola na Košík.cz
Coca-Cola zároveň spouští i aktivační program, který rozšiřuje podstatu kampaně. V Česku to bude partnerství s Košík.cz, kde bude formou adventního kalendáře možnost vyhrát různé dárky pro sebe i své blízké každý den.
3 000 000 etiket pomáhá Červenému kříži
V duchu výzvy #DarujmeSe budou letošní Vánoce jedinečné i ve spojení s charitativním projektem pro Červený kříž. Coca-Cola letos nechala vyrobit 3 miliony etiket s QR kódem pro pomoc této organizaci jak v Česku, tak i na Slovensku. Právě Červený kříž totiž v této nelehké době pomáhá školit a připravovat zdravotnický personál a zajistit potřebný zdravotnický materiál.
"Coca-Cola odjakživa symbolizuje jednotu, blízkost a sdílení společných zážitků. Tyto Vánoce možná budou pro mnoho lidí náročné a plné nejistoty. Těžkosti se netýkají pouze těch, kteří následkem pandemie COVID-19 onemocněli, ale i těch, kteří o ně s vypětím všech sil pečují. Proto i o Vánocích společně podpoříme Český a Slovenský červený kříž,“ popisuje projekt Veronika Němcová, ředitelka komunikace a udržitelnosti ve společnosti Coca-Cola ČR a SR.
Jak to funguje? Poskytnutí daru je velmi jednoduché. Ve svém chytrém telefonu stačí otevřít mobilní bankovnictví a kamerou telefonu naskenovat QR kód, umístěný na etiketách nápojů Coca-Cola, který vás přivede přímo na bankovní platbu Červenému kříži. Každý tak budeme moci přispět jakoukoli, třeba i malou částkou, a pomoci těm, pro které letošní Vánoce nebudou časem tradiční pohody.
Pomáhá také nadace The Coca-Cola Foundation, a to již od začátku pandemie. Komunitám po celém světě nabídla pomoc v celkové hodnotě přes 3 miliardy korun. Českému červenému kříži letos společnost Coca-Cola pomohla částkou 6,3 milionu korun a Slovenskému červenému kříži přes 200 tisíc euro. Český červený kříž použil většinu těchto peněz na podporu výroby plicních ventilátorů CoroVent vyvinutých týmem odborníků z ČVUT spolu s dobrovolníky z platformy COVID19CZ. Slovenský červený kříž za tyto prostředky zajistil nákup zdravotnických stanů, které se využívají pro působení dobrovolníků v areálech nemocnic.
Redakce GastroJobs.cz
Zdroj, vizuály: Coca-Cola ČR a SR