Prazdroj pomůže hospodám i letos
Plzeňský Prazdroj vydal loni na podporu hospod a restaurací okolo půl miliardy korun. Intenzivní podpora pohostinství pokračuje i letos, jde o investice do nových výčepů, zařízení pro tankovny, vybavení zahrádek, vylepšení exteriérů a interiérů restaurací, firma chce také k návratu povzbudit hosty, bez nichž se hospody neudrží, řekl včera ČTK obchodní ředitel Prazdroje Tomáš Mráz.
Přes tíživou situaci plánuje podle Mráze naprostá většina hospod, které odebírají pivo z Prazdroje, po konci lockdownu pokračovat v podnikání. "Ve spolupráci se svazem pivovarů a sladoven podporujeme iniciativu Bezpečná hospoda 3R 3S. Tedy roušky, ruce, rozestupy, pravidelná dezinfekce stolů, důkladně umyté sklo a omezený počet lidí ve skupině. Chystáme i novinky, které by přilákaly lidi zpět do restaurací a hospod," uvedl. Mezi nimi má být například alkoholický nápoj Viper ze zkvašeného třtinového cukru nebo sladového ječmene.
Mráz je přesvědčen o tom, že po skončení protiepidemických opatření se lidé do hospod a restaurací vrátí, což ukázalo loňské léto, když se podniky znovu otevřely. "Lidé se chtějí scházet se známými na pivo a kus řeči, sociální kontakt v hospodě jim chybí. Naše průzkumy dokládají, že většina lidí si raději zajde na pivo s přáteli do hospody, než si ho dají sami doma. Věříme, že se nám společně povede v maximálním možném počtu opět nastartovat českou pivní kulturu, která nemá ve světě obdoby," uvedl.
Prazdroj se podle Mráze s oborovými svazy a asociacemi snaží zajistit hospodským co největší podporu státu, například programy COVID gastro, COVID nájemné nebo Antivirus a jejich co nejdelší pokračování.
Téměř 100 milionů korun z loňské podpory hospod a restaurací zahrnovala výměna prošlého piva, které se nemohlo prodávat. Dále šlo o distribuci PET lahví zdarma, aby si lidé mohli načepovat pivo s sebou, dezinfekční prostředky, které pomohly v létě k bezpečnému otevření. "Navíc jsme loni nabídli hostům téměř milion piv na náš účet, abychom pomohli opět nastartovat pohostinství po první uzávěře. A protože zásadní pro majitele a provozovatele podniků je hotovost na zaplacení nákladů, které jim přetrvávají, posunuli jsme jim splatnost faktur na lepší časy," dodala Mráz.
Prazdroji loni kvůli dopadům pandemie klesly prodeje v ČR meziročně o osm procent. V pohostinství, které tvoří dvě pětiny prodejů, se odbyt snížil o 30 procent. Balených piv v obchodech prodal meziročně o sedm procent více, zejména v lahvích.
Redakce GastroJobs.cz
Zdroj: ČTK
Fotografie: Plzeňský Prazdroj, a.s.